Verschillende kanarie soorten bijelkaar.

Deb
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Verschillende kanarie soorten bijelkaar.

Berichtdoor Deb » Vr 16 Mei 2008, 11:01

Ik heb een gezelschaps voliere met heel veel verschillende vogels. Ik heb ook verschillende soorten kanaries. Ik heb en gewoon mannetje en één gloster en een postuur kanarie. De poppen zijn ook van verschillende soorten maar ik heb geen gloster pop. Kruisen ze wel onderling of zoeken ze altijd hun eigen "soort" Moet ik er dan ook nog een gloser pop bijzetten?

naruch
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Re: Verschillende kanarie soorten bijelkaar.

Berichtdoor naruch » Vr 16 Mei 2008, 14:58

de kanaries "kruisen" onder elkaar, maar zijn allen vruchtbaar, wil je gloster x gloster kweken zal je ze apart in een broedkooi moeten zetten anders weet je nooit zeker of de glosterman heeft getreden of een andere kanarieman.
onderschrift verwijderd

Reijer
Goudhaan
Goudhaan

Berichtdoor Reijer » Vr 16 Mei 2008, 16:33

let wel op dat je geen kuif x kuif op elkaar gaat zetten
Afbeelding

paintim
Krielkip
Krielkip

Berichtdoor paintim » Vr 16 Mei 2008, 23:56

Ja dat kan natuurlijk niet.
Wordt gewoon een zootje.
Per soort apart zetten.

Deb
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Berichtdoor Deb » Za 17 Mei 2008, 23:30

Reijer schreef:let wel op dat je geen kuif x kuif op elkaar gaat zetten

Ik heb maar één kuif dus dat komt wel goed ;-)

Reijer
Goudhaan
Goudhaan

Berichtdoor Reijer » Zo 18 Mei 2008, 06:35

Deb schreef:
Reijer schreef:let wel op dat je geen kuif x kuif op elkaar gaat zetten

Ik heb maar één kuif dus dat komt wel goed ;-)

dat had ik gelezen ja, maar las ook dat je je afvroeg of je er een glosterpop bij moest zoek, vandaar :D
Afbeelding

frank4
Uilskuiken
Uilskuiken

Berichtdoor frank4 » Vr 23 Mei 2008, 23:26

och warom niet alles lekker mixen.
zolang je er zelf maar lol in hebt.
en je komt miss wel de leukste modellen of bonte vogels tegen.
WIE zijn wij om te bepalen wat je wel en niet mag.
zolang JIJ het maar chiek vind.

groeten frank

frans

Berichtdoor frans » Za 24 Mei 2008, 00:46

Denk dat je de rassen die er zijn gewoon instand moet houden en niet allerhanden troep moet willen gaan kweken omdat je niet aan een bepaald soort kanarie kan komen.

mocht je wel gaan willen kruizen ring ze dan niet en plak er ook geen etiket op van wat het is.

verkoop ze ook niet aan mensen die iets zoeken wat er mogelijk op lijkt ofwel het dichtste bij in de buurt komt uit een kruizing van 2 goede standaard rassen, en er hun mee op zadelt zonder dat ze enig idéé hebben wat ze eigenlijk zijn.

als je nu een rede heb om het zo te doen om ergens heen te willen kweken en je vogels zelf bij je houd of deze ter zijnde tijd verkoopt/weggeeft met alle info er bij, dan kan ik er enig sinds nog in komen (hoewel wat word er daarna verteld bij verkoop?)

persoonlijk zou ik het dus niet doen, haal eieren weg of vernietig de jongen.

er zijn kanaries zat dus waarom zou je kruizingen maken de de vogel niet beter maken in zang?
Plezier in kweken kan je pas echt voldoening geven waneer je het ook goed doet en geen shit op de wereld neer zet.

Conclusie: ik ben het niet met mijn voorganger eens.

Deb
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Berichtdoor Deb » Za 24 Mei 2008, 08:21

frans schreef:Denk dat je de rassen die er zijn gewoon instand moet houden en niet allerhanden troep moet willen gaan kweken omdat je niet aan een bepaald soort kanarie kan komen.

mocht je wel gaan willen kruizen ring ze dan niet en plak er ook geen etiket op van wat het is.

verkoop ze ook niet aan mensen die iets zoeken wat er mogelijk op lijkt ofwel het dichtste bij in de buurt komt uit een kruizing van 2 goede standaard rassen, en er hun mee op zadelt zonder dat ze enig idéé hebben wat ze eigenlijk zijn.

als je nu een rede heb om het zo te doen om ergens heen te willen kweken en je vogels zelf bij je houd of deze ter zijnde tijd verkoopt/weggeeft met alle info er bij, dan kan ik er enig sinds nog in komen (hoewel wat word er daarna verteld bij verkoop?)

persoonlijk zou ik het dus niet doen, haal eieren weg of vernietig de jongen.

er zijn kanaries zat dus waarom zou je kruizingen maken de de vogel niet beter maken in zang?
Plezier in kweken kan je pas echt voldoening geven waneer je het ook goed doet en geen shit op de wereld neer zet.

Conclusie: ik ben het niet met mijn voorganger eens.

Ik wil niet bewust met veschillende kanaries kweken maar bij mij zit er van alles in één voliere dus kun je het ws niet voor wezen. Ik wilde alleen weten of ze dat deden en het geen kwaad zou kunnen.
Ik heb geen vogels in broedhokken. Als het kwaad zou kunnen zou ik de eieren weg halen want "vernietig de jongen" Nee dat past niet in mijn denkwereld.

naruch
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor naruch » Za 24 Mei 2008, 16:14

je hoeft de eieren niet weg te pakken, en ook niet de jongen te vernietigen de vogels wat hier uit komen zijn gewoon volwaardige kanaries, dit zijn de zogenaamde huis en tuinkanaries, waar overigens helemaal niets mis mee is, al zullen de meeste tt-kwekers het hier niet eens mee zijn.

en je kunt hier gewoon mee verder kweken. wat voor de 1 troep is, is voor de ander zijn trots.

dit begint te lijken op een ander topic "bastaard kweek" waar ook voor en tegenstanders van zijn.

lieve kwekers, liefhebbers en hobbykwekers laat iedereen de hobby beleven hoe hij/zij dit wil, en bovendien is iedereen baas op eigen hok.

een huis/tuinkanarie komt heel goed tot zijn recht in een gemengde voliere en is voor velen een lust voor het oog.
onderschrift verwijderd

Deb
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Berichtdoor Deb » Za 24 Mei 2008, 18:42

naruch schreef:je hoeft de eieren niet weg te pakken, en ook niet de jongen te vernietigen de vogels wat hier uit komen zijn gewoon volwaardige kanaries, dit zijn de zogenaamde huis en tuinkanaries, waar overigens helemaal niets mis mee is, al zullen de meeste tt-kwekers het hier niet eens mee zijn.

en je kunt hier gewoon mee verder kweken. wat voor de 1 troep is, is voor de ander zijn trots.

dit begint te lijken op een ander topic "bastaard kweek" waar ook voor en tegenstanders van zijn.

lieve kwekers, liefhebbers en hobbykwekers laat iedereen de hobby beleven hoe hij/zij dit wil, en bovendien is iedereen baas op eigen hok.

een huis/tuinkanarie komt heel goed tot zijn recht in een gemengde voliere en is voor velen een lust voor het oog.

Hier wil ik me graag!!! bij aansluiten. :D

frans

Berichtdoor frans » Za 24 Mei 2008, 23:54

gemak dient de mens he :wink:

naruch
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor naruch » Zo 25 Mei 2008, 00:10

frans schreef:gemak dient de mens he :wink:

voor het gemak zeg ik dan nog alle postuur,kleur en zang kanaries zijn kuisingen, alle voorouders zijn geselcteerd op bepaalde eigenschappen en er verder ingekweekt, door te kruisen. :wink:
onderschrift verwijderd

frans

Berichtdoor frans » Zo 25 Mei 2008, 12:25

naruch schreef:

voor het gemak zeg ik dan nog alle postuur,kleur en zang kanaries zijn kuisingen, alle voorouders zijn geselcteerd op bepaalde eigenschappen en er verder ingekweekt, door te kruisen. :wink:

Dus waarom van de standaard willens en wetens afwijken, het wiel weer opnieuw uitvinden willen en alles wat buiten de proportie's valt gewoon bij de winkel of handelaar dumpen?

Deb
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Berichtdoor Deb » Zo 25 Mei 2008, 12:29

frans schreef:
naruch schreef:

Dus waarom van de standaard willens en wetens afwijken, het wiel weer opnieuw uitvinden willen en alles wat buiten de proportie's valt gewoon bij de winkel of handelaar dumpen?

Laat mij hier verder maar even buiten. Ik doe het allemaal voor mijn lol. Verkoop niet aan handelaars probeer ook niet de perfecte kanarie uit te vinden en ik wil ook geen vogeltjes dodmaken. Ik heb een gezelschap voliere en als het bij mij gezellig is vind ik het goed. :D