Hoe kweken? (Ben een beginner)

Manu
Dooier
Dooier

Hoe kweken? (Ben een beginner)

Berichtdoor Manu » Vr 20 Okt 2006, 17:20

Hallo iedereen,

Ik heb namelijk in men voliere:

4 distelvinken (waarvan 1 koppel )
2 sijsjes (mannen)
8 kanarie's (5 poppen en 3 mannen)

Men vraag is:

Zullen zij kweken in de voliere of moet ik het doen in kweekkooien?

En wat moet ik allemaal hangen in men voliere om te kweken?

En wanneer beginnen ze te kweken?

Of moeten er nog meer vogels in men voliere?

Men voliere is 3m lang , 2m hoog en 1m diep!

Alvast Bedankt om me te helpen want ik ben een beginner!

Reijer
Goudhaan
Goudhaan

Berichtdoor Reijer » Vr 20 Okt 2006, 18:52

Hoi Manu , allereerst welkom op het forum.

Het kweken in de voliere zal wel gaan , maar er is 1 maar ,en dat is uitgerekend deze 3 soorten vrij makkelijk kruisen, dus voor zuivere kweek zul je moeten gaan kiezen voor kweekkooien.

Voor het kweken in de voliere zal een vrij dichte beplanting en wat halfopen nestkastjes/traliekastjes nodig zijn, als nestmateriaal , kokosvezel en sisaltouwtjes.

het broeden zal ( beetje afhankelijk van het weer) rond maart/april beginnen.

om de rust in de voliere te behouden zou ik zeker niet meer vogels in de voliere gaan houden als er nu inzitten.

weet je overigens wat de andere twee distelvinken zijn?
Afbeelding

bzb
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor bzb » Vr 20 Okt 2006, 20:23

Ik zou de kanaries in broedkooien doen.
Je hebt dan meer ruimte en kunt bijvoorbeeld een koppel parkietachtigen (neophema's) of vinken die niet met je distelvinken gaan bastaarden (rijstvogels?) toevoegen aan je voliere.

voor de kanariekweek binnen is vooral het aantal lichturen belangrijk.
deze moet je opvoeren van 10 naar 15 uur om de kanaries broedrijp te krijgen.

veel suc6

forumuser

Berichtdoor forumuser » Vr 20 Okt 2006, 21:23