Alternatief voor nachthok voliere gezocht

Koekkoek
Dooier
Dooier

Alternatief voor nachthok voliere gezocht

Berichtdoor Koekkoek » Zo 04 Mar 2018, 16:14

Dag mensen,

Wij hebben besloten van de zomer onze vogeltjes buiten een plek te geven in een volière op het balkon. We hebben een buitenvoliere gekocht en deze is zeg maar kant en klaar, ik was alleen nog van plan doorzichtig plastic rondom er tegenaan te nieten tegen de tocht/wind. De voorkant blijft dan wel open. Wat er nog ontbreekt aan de voliere is een nachthok. Deze wilde wij in het puntdak van de voliere maken, maar het is best een ingewikkeld karweitje voor twee mensen met beiden twee linkerhanden. Daarom vroeg ik me af, kan ik ook nestkasten ophangen in de voliere en deze goed isoleren met isolatiemateriaal aan de buitenkant met daarbij lekker warm nestmateriaal erin? En dat dit dan als nachthok dient tegen eventuele strenge kou en harde wind? Het balkon is overdekt en aan beide zijkanten dicht. Daardoor zal de voliere nauwelijks met regenwater in contact komen maar het waait natuurlijk wel. Wij hebben parkieten, zebravinken en kanaries. Alvast dank!

Toekan-Toerako
Moderator
Moderator

Re: Alternatief voor nachthok voliere gezocht

Berichtdoor Toekan-Toerako » Do 08 Mar 2018, 21:48

Hoi Koekkoek! Leuk om te horen. In principe zijn zebravinken en kanaries wel bestendig tegen de vorst en zouden ze het op zich buiten moeten redden, maar een vorstvrije schuilplaats blijft ten zeerste aan te raden. Persoonlijk zou ik het zonder niet doen. Wat de parkieten betreft.. Ik gok dat je grasparkieten of valkparkieten hebt? Ook die kunnen in theorie buiten blijven, maar nogmaals, het blijft een beetje riskant. Vooral met dagen dat het echt de hele dag onder nul is zoals laatst. Ik zal het nog even aan wat mensen vragen die net iets meer ervaring hebben ermee, maar dan heb je in ieder geval al iets van een antwoord. :)
I believe I can fly!!!

-> Download de Tapatalk App voor het Volièreforum! Voor iOS en Android

Toekan-Toerako
Moderator
Moderator

Berichtdoor Toekan-Toerako » Zo 11 Mar 2018, 22:06

Hoi Koekkoek! Leuk om te horen. In principe zijn zebravinken en kanaries wel bestendig tegen de vorst en zouden ze het op zich buiten moeten redden, maar een vorstvrije schuilplaats blijft ten zeerste aan te raden. Persoonlijk zou ik het zonder niet doen. Wat de parkieten betreft.. Ik gok dat je grasparkieten of valkparkieten hebt? Ook die kunnen in theorie buiten blijven, maar nogmaals, het blijft een beetje riskant. Vooral met dagen dat het echt de hele dag onder nul is zoals laatst. Ik zal het nog even aan wat mensen vragen die net iets meer ervaring hebben ermee, maar dan heb je in ieder geval al iets van een antwoord. :)
Inmiddels van anderen gehoord dan het inderdaad kan :)
I believe I can fly!!!

-> Download de Tapatalk App voor het Volièreforum! Voor iOS en Android

HansS
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor HansS » Wo 14 Mar 2018, 11:05

Daarom vroeg ik me af, kan ik ook nestkasten ophangen in de voliere en deze goed isoleren met isolatiemateriaal aan de buitenkant met daarbij lekker warm nestmateriaal erin? En dat dit dan als nachthok dient tegen eventuele strenge kou en harde wind?
Hoi Koekkoek,
Ik zou wel uitkijken met welk isolatiemateriaal gebruikt. Onze vogels zitten overal waar ze bij kunnen aan, en kan me voorstellen dat er isolatie materialen zijn die niet zo goed zijn voor de vogels