Putterman

Dré
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Putterman

Berichtdoor Dré » Vr 20 Feb 2015, 13:35

Sinds vorig jaar heb ik een bloemputter in 1 van de vollieres met kanaries erbij gedaan voornamelijk voor de zang. Deze volliere heeft een dubbel binnenhok via een sluis en juist het laatste binnenhok lijkt me erg geschikt om in alle rust een nest te maken. Dit hok (afm. 1.5 x 1.5 x 1) is voorzien van veel takken en was eigenlijk bedoeld als slaapverblijf maar alle vogels slapen buiten en ook als het vriest. Nu wil ik dit hok afsluiten van de rest en hier de putter in plaatsen met 2 kanariepopjes om zodoende dus een kruising te kweken. Mijn vraag is of er normaal eivoer verstrekt kan worden aan de kanariepoppen mochten er jongen van komen of moet ik nog insecten of meelwormen,(Buffalo) toevoegen aan het eivoer?

Anita spanje
Krielkip
Krielkip

Re: Putterman

Berichtdoor Anita spanje » Di 24 Feb 2015, 20:14

ik zou gewoon het normale eivoer gebruiken , de pop voert de jongen op het nest en die gaat geen insecten voeren aan de jongen. kanarie's voeren uit de krop en niet vanuit de snavel met insecten

Dré
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Re: Putterman

Berichtdoor Dré » Vr 27 Feb 2015, 22:37

Maakt idd niks uit wat betreft eiwitten en dat krop en snavelvoeren had ik niet eens aan gedacht, toch weer mijn geheugen opgefrist en bedankt zover voor de reaktie, gr.Dré