amethis-mandarijn-daurean spreeuw

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

amethis-mandarijn-daurean spreeuw

Berichtdoor zourky » Za 23 Feb 2008, 22:26

hallo vrienden heeft er van jullie al geluk gehad met de kweek van deze vogels,de amethis spreeuwen de man die ging verleden jaar geregeld in een nest blok maar de pop volgde niet,ze hadden nochtans twee emmers paarden mest,nu heb ik ze helemaal apart gezet binnenhok 2op2 en buiten voliere 5op5 met struiken,voetsel universeel,fruit,meelwormen enz.
mandarijn spreeuw de man kruipt gans de zomer in en uit het nest maar de pop reageerd niet alles zit in een gemeenschap voliere 20 op 10 dus groot genoeg
De daurean spreeuwen die heb ik nu drie jaar ze zaten
nog maar twee maand in die voliere en vier eieren,
vier jongen die opgroeide zonder probleem,heb ze geringd en nog het zelfde jaar verkocht waar ik nu spijt van heb,ze hebben in 2007 EN 2006 niets meer gehad is er een rede?
GROETJES ZOURKY
" Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Reijer
Goudhaan
Goudhaan

Berichtdoor Reijer » Zo 24 Feb 2008, 06:18

ook toevallig na het laatste nest geen andere vogels toegevoegd die eventueel zouden kunnen verstoren?
Afbeelding

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

vruchten en insekten eters

Berichtdoor zourky » Di 26 Feb 2008, 11:27

alle vogels zitten bij elkaar,de voliere is groot heel groot,zodra ik weet hoe een foto in te sturen zal ik het doen ,maar ik ben nog een beginneling met de PC.Aan insecten zal het zeker niet liggen alle maand 2 liter meelwormen, plus pinkes,en buffalow wormpjes en al dat ze zelf vinden in het gras.
in afwachting van eens één nestje van de spreeuwen, de groetjes zourky
" Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."

leila
Bevrucht eitje
Bevrucht eitje

Re: amethis-mandarijn-daurean spreeuw

Berichtdoor leila » Do 13 Mar 2008, 23:07

hallo,ik zou gelijk stoppen met de insecten veels te veel van het goede het is beter af en toe een meelworm of buffallo.
beter is nog diepvries voer of vervangend dierlijke eiwitten,en om het voeren als je jonge vogels hebt de eerste paar dagen volle bakken met eivoer universeelvoer en wat pinkies en buffallo,s als het even kan uit de diepvries eventueel schelvislever of zelfgemaakte kwark.
groeten wim :roll:

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor zourky » Vr 14 Mar 2008, 18:27

neen stoppen mag niet ze moeten van alles krijgen,als ze ooit jongen hebben dat ze weten wat hun voetsel is ,gisteren heb ik nog 500 gr miereieren gekocht ik schrok wel even dat was 22€ thuis gekomen heb ik de spreeuwen er wat van gegeven,deze morgen lagen ze er nog,meelwormen uit de diepvries,moeten ze ook niet pinkies evenmin.Wat ik ook aan mijn vogels geef dat zijn honden korrels maar van die heel klein die ze aan pupies geven,het zijn bolletjes van vier a vijf millimeter,en dat lusten de amethist spreeuwen nog voor hun pate met insecten en rozijnnen
We zullen wel zien wat het wordt zourky
Laatst gewijzigd door zourky op Do 03 Apr 2008, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor zourky » Di 01 Apr 2008, 20:12

Alee mannen schrijf ook eens iets over deze vogels,hebben ze nu allemaal parkieten en papegaaien dat kan toch niet!

Kingfisher
Krielkip
Krielkip

Berichtdoor Kingfisher » Di 01 Apr 2008, 21:06

neen stoppen mag niet ze moeten van alles krijgen,als ze ooit jongen hebben dat ze weten wat hun voetsel is ,gisteren heb ik nog 500 gr miereieren gekocht ik schrok wel even dat was 82€ thuis gekomen heb ik de spreeuwen er wat van gegeven,deze morgen lagen ze er nog,meelwormen uit de diepvries,moeten ze ook niet pinkies evenmin.Wat ik ook aan mijn vogels geef dat zijn honden korrels maar van die heel klein die ze aan pupies geven,het zijn bolletjes van vier a vijf millimeter,en dat lusten de amethist spreeuwen nog voor hun pate met insecten en rozijnnen
We zullen wel zien wat het wordt zourky
Hallo Zourky lees ik dat goed 500 gram mierëeieren voor 82 euro?
Zijn ze van goud of zo?
ik betaal hier in R'dam 18,50 euro per liter.
mvg,
kingfisher

Cini or no cini that's not the question at all

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor zourky » Do 03 Apr 2008, 18:25

neen ik ben mis het was 22€ ik geraak die euros niet gewoon en zal het nooit gewoon worden
zourky

frans

Berichtdoor frans » Do 03 Apr 2008, 19:12

Alee mannen schrijf ook eens iets over deze vogels,hebben ze nu allemaal parkieten en papegaaien dat kan toch niet!
nee hoor, wel goudvinken volgens mij
:lol: :lol: :lol:

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor zourky » Do 03 Apr 2008, 20:14

goudvinken heb ik ook frans het zijn er maar drie, mischien met wat geluk deze zomer,maar het moet niet ze mogen zelf kiezen zourky

Kingfisher
Krielkip
Krielkip

Berichtdoor Kingfisher » Do 03 Apr 2008, 20:37

neen ik ben mis het was 22€ ik geraak die euros niet gewoon en zal het nooit gewoon worden
zourky
ok,begrepen.
mvg,
kingfisher

Cini or no cini that's not the question at all

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor zourky » Zo 10 Aug 2008, 17:51

Afbeelding
hopelijk lukt het volgend jaar met deze mooie vogels,hij is alleen zij wou niet op de foto
groeten Richard

Reijer
Goudhaan
Goudhaan

Berichtdoor Reijer » Di 12 Aug 2008, 05:59

hopelijk gaat het je volgend jaar lukken , het is een prachtvogel
Afbeelding