Japanse nachtegalen en zwartborst lijsters

fam:Bakker
Dooier
Dooier

Japanse nachtegalen en zwartborst lijsters

Berichtdoor fam:Bakker » Za 01 Nov 2008, 10:26

Beste Vogel liefhebbers

ik heb div keren de afgelopen jaren mooie jap nachtegalen gekweekt.
ben er een tijd tussen uit geweest maar heb nu weer een koppel zitten die ik samen hou met div tropiche zaad eters en .... een koppel zwartborst lijsters.
nu mijn vraag heeft iemand daar ervaring mee want lijster soorten waar dus de jap.nachtegalen en zwartborst lijsters onder vallen zouden niet samen gehouden kunnen worden in een vlucht.
nu is mijn vlucht echt vol beplant en redelijk groot +- 10m x 4m x 210 met drie nachthokken.

graag comentaar hier op nu gaat het erg goed maar in het voorjaar als we weer gaan kweken dan weet ik niet of het goed zal gaan ????????

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Re: Japanse nachtegalen en zwartborst lijsters

Berichtdoor zourky » Za 01 Nov 2008, 11:20

Mijn mening is dat het wel goed komt in die grote voliere,alleen zul je iets moeten maken zoals ik gedaan heb,wanneer je levend voer geeft zullen de grote de kleinere vogels verjagen,ik heb zo iets gemaakt waar de grotere vogels niet door kunnen,en de kleinere wel aan levend voer geraken,in het forum heb ik eens een foto geplaatst een maand of twee geleden.
Eindelijk iemand met andere vogels!
groetjes Richard
" Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

fam:Bakker
Dooier
Dooier

Berichtdoor fam:Bakker » Za 01 Nov 2008, 11:40

thanks :oops: ja probeer een mooie combi te maken in de vogels maar dat is wel meestal goed op passen.
er vliegen b.v. als tropen ook 3 kleur papagaai amadine ceres amadine mozambique sijsen en bruinborst rietvinken in dit samen met de nachtegalen zwartborsten en buul buuls en boven verwachting gaat dit top.
tevens zoek ik nog mensen die ook zwartborst lijsters en nachtegalen hebben om volgend jaar onverwant te kunnen maken en elkaar te helpen als er een vogel uitvalt.

zourky
Hoogvlieger
Hoogvlieger

Berichtdoor zourky » Za 01 Nov 2008, 12:51

Ik heb grijsflank gaailijsters,japanse nachtegalen,mandarijn spreeuw ,amehtist spreeuw,daurean spreeuw,appelvink,kanaries,widda,diamand duifjes,goudvink,staalvink,goulds,blauwkopfazantjes,van alles een koppel en van meerdere soorten meer,ik ben er zeker nog vergeten,o ja nog purperglans spreeuw,manias nog één want er is één gestorven ik heb ze al vele jaren,alles zit in één voliere.
groetjes Richard
" Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez